søndag 4. november 2012

Vannpolo

Hei. Jenny er en liten tur i Oslo for å hilse på noe folk (Les: Besteforeldre) og i mellomtiden lar hun meg for en gangs skyld ha hovedansvaret for bloggen. Og dette er ikke noe særlig lurt. Hun forventer nå at jeg enten skriver om det som har skjedd på skolen i det siste eller at jeg evaluerer musikkåret 2012 fra mitt ståsted. Jeg skal ikke gjøre noen av delene. Derimot vil dere nå få lese moi deklamere min ikke-eksisterende elskov til sporten Vannpolo.

En av de tingene jeg elsker å skrive om er ting (eller personer, hihi) jeg skulle ønske jeg hadde et forhold til, men som jeg ikke har. Det meste jeg kunne ha skrevet i en slik sammenheng hører ikke hjemme på trykk, og i hvert fall ikke på denne bloggen. Blant annet skulle jeg ønske at jeg var bassist i duoen First Aid Kit. Dere må gjerne høre på musikken til First Aid Kit, for den er feiende flott.

Men det er Vannpolo dette innlegget skal handle om. Denne sporten som jeg dessverre ikke har et forhold til, noe jeg gjerne skulle hatt. For det er en slik fascinerende idrett som man fort kan ende opp med å se på hvis det er OL eller lignende. Men hvor mange er det egentlig som aktivt ser på vannpolo, sånn bortsett fra når det er OL?


Det er merkelig hvordan en idrett der det kan oppstå situasjoner som den ovenfor denne teksten ikke er mer populær enn den er her til lands. Og jeg snakker til og med om meg selv, denne sporten har ikke noen høy stjerne hos meg heller. Det er svært sjelden jeg finner meg selv i godstolen med vannpolo på TV-en. Og dette irriterer meg. Det irriterer meg noe så jævlig.

Hvorfor kan ikke vannpolo likestilles med idretter som trav og snooker? Jeg mener, bare hør på denne lukrative beskrivelsen Wikipedia har forfattet: Vannpolo er en lag- og vannsport som best kan bli beskrevet som en kombinasjon av svømmingfotballbasketballhåndballishockey,rugby og wrestling.

En blanding av opptil flere av verdens mest publikumsvennlige idretter burde jo gi et kjempepublikum fra alle mulige leire. Men... Vi vet jo nå at dette ikke er tilfelle. Og det er i den forbindelse at jeg henvender meg til "alle" dere trofaste lesere. Finn en vannpolokamp. Bare finn en. Se på den. Hvis du kan se en hel vannpolokamp uten å si at du har blitt tilfredsstilt på en eller annen måte så er du enten en løgner eller så er du død. Dette kunne også vært et morsomt prøveprosjekt for hvis folk faktisk hadde gått på en vannpolokamp og kommet med tilbakemelding så kunne jeg ført oversikt over hvor mange av våre lesere som er døde. 

Vannpolo out

3 kommentarer:

  1. Jo Inge, da. Jeg reiser bort i én dag, og så kommer jeg tilbake til dette? Her trengs det kraftig opprydding.

    SvarSlett
  2. Dessuten kan du ikke være bassist i duoen First Aid Kit, for da ville det blitt til en trio.

    SvarSlett
  3. Haha, kjenner en som har vannpolo som gym. Han ble tvunget til å kjøpe speedo. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine da han sa det. Gjorde begge deler.

    SvarSlett