mandag 5. november 2012

Om orkidemonstre, skumle nisser og leiemorderleken

Hei, alle blogglesere! (hvis dere fins, altså. I så fall: skrik ut!)

Dette er Jenny som skriver, men Jo Inge er her også. Vi skulle egentlig se på Life on Mars, men så gjorde vi ikke det, fordi vi skriver blogginnlegg i stedet.

Før det grusomme vannpoloregimet startet, skjedde det et par morsomme ting her på Elverum Folkehøgskule. En av dem er at jeg har kjøpt meg en ny orkidé, og den er kjempesvær.

Den er så stor at hvis jeg sitter på knærne, er den høyere enn meg. Jo Inge var med da jeg kjøpte den, og han insisterte på å bære den hele veien til skolen fordi det visstnok ga ham god selvfølelse. Nå står den på gulvet på rommet mitt, og blomstrer som en gal. Jeg syns den minner litt om et vilt dyr som kommer til å spise meg når jeg sover. Og så matcher den de stygge gardinene mine. Som dere sikkert skjønner, liker jeg den.

Vi har også hatt leiemorderleken på skolen. Den går ut på at alle elevene får tildelt en annen elev hver som de må "drepe". Dette gjør man ved å få personen på tomannshånd, og så si "BANG". Hvis man klarer dette, mottar man offerets oppdrag, og slik fortsetter det til det bare er én igjen. Jo Inge døde en heroisk død nesten med en gang, mens jeg klarte å ta to stykker før jeg ble lurt i en ondskapsfull felle. Anbefaler denne leken sterkt til alle som ønsker å bli bedre kjent - den oppfordrer til å alltid være sammen med minst to andre, til å bli kjent med/følge etter/danne allianser med folk man aldri har snakket med før, og generelt skape mer spenning i hverdagen. Det er enda ikke kåret en vinner, men det kan ikke være mange igjen nå.

Dessuten har vi hatt halloweenfest, hvor det var mange interessante kostymer. Jeg, for eksempel, var Dexter-offer:

Mens Jo Inge var den skumleste nissen jeg noen gang har sett.

Blant kveldens høydepunkter var konsert med pianist Robin Colvill, som plutselig var blitt booket til å spille for oss uten sammenheng med festen men som resulterte i et interessant utseende publikum, teaterkonkurranse, punsj med øyeepler, halloweendekorasjoner produsert av kokken som besto av et... griseribbein med maske og galge?, og da jeg vant en alkoholfri øl i kostymekonkurransen. Hurra!

Som dere skjønner er livet på Elverum riktig flott.

Vi snakkes!

Og som sagt: hvis du leser bloggen, legg gjerne igjen en kommentar, så vi kan stalke deg, finne ut hvilken demografiske gruppe som er mest representert blant leserne våre, og deretter tilpasse våre innlegg for maksimum lesertilfredsstillelse. Kanskje Jo Inge kan komme med noen vakre outfitbilder? Eller kanskje jeg kan anmelde den nyeste episoden av Åndenes Makt? Følg med, følg med!

2 kommentarer:

  1. JEG FINNES! =D Brabrabrabrabra, godgodgodgod beskrivelse av begivenhetene! Keep up the good blogging :)

    SvarSlett
  2. Leiemorderleken høres ut som noe så fantastisk at det nesten ikke burde være lov å finne på slike herligheter her i verden. Personlig hadde jeg blitt veldig glad om dere kanskje kunne ha anmeldt barne-tv-programmer. Og pepperkakeisen. Oggogo sånn derre Mona og Mikkel spalte!! Da ville jeg elsket dere til dere døde

    SvarSlett