søndag 25. november 2012

In which Jenny setter pris på ugler






Hei, internett!

Alle vet jo hva slags karakteristisk lyd en ugle lager: hooo hhooo. Men visste dere at kattugla er den eneste som lager denne lyden?

Kattugler er en fantastisk kul ugle. Den er også veldig søt:





Jeg fikk lov til å holde en kattugle en gang. Det var fantastisk.




En annen av mine favorittugler er lappugla. Det er den nest største ugla i Norge og kan angripe folk hvis de kommer for nært redet. Dette har jeg lest et sted at den gjør ved å stange inn i folk med hodet først, og visstnok gjør dette veldig vondt.

Her er noen søte lappugler:

Og til slutt, verdens mest episke ugle:

1 kommentar:

  1. Jeg er på Elverum Folkehøgskule en dag. En dag! Og når jeg endelig har vært her handler bloggen om ugler. Hvor er vannpoloen? Hvor er Heather Crocket? Hvem spiste marsipan?

    Svaret på det siste spørsmålet kan svares på. Vinneren av konkurransen får et blogginnlegg dedisert til seg av moi.

    SvarSlett