fredag 24. mai 2013

The Body and Soul of Tom Jones

Mitt liv har nådd nye høyder i katalogen "innsikt i stadig nye musikalske fenomener som jeg ikke skjønte før nå." I går kveld knakk jeg endelig koden til hvorfor "We Are Young" av bandet fun. er så latterlig dårlig. Deretter skjønte jeg hvorfor Sirkus Eliassen ble så populære (definitivt deres opptreden på MGP) og sist men ikke minst har jeg lært meg å sette pris på den walisiske folkehelten Tom Jones. Ja, han som er kjent for følgende sviske:

Si hva dere vil men det er faktisk insanely catchy, og dressen hans er top notch.

Han har, helt på egen hånd, gitt Wales et eget avsnitt i musikkleksikonet! (Han brøt seg inn hos redaktøren og truet han med 3 timer lang intimkonsert med mindre dette skjedde.) Han er også viden kjent for å være en skikkelig kvinnebedårer. Jeg gikk rundt på ungdomsskoler over hele Møre & Romsdal fylke for å vise tenåringsjenter bilde av Tom Jones. Den eneste grunnen til at de før hadde hevdet at Justin Bieber var verdens hotteste gutt var fordi de ikke hadde hørt om Tom Jones. Derfor forventer jeg selvsagt skikkelig hysteri neste gang Tom Jones spiller i Oslo.

Hvem kan motstå det der?

Det er utrolig at mannen på det bildet der er blitt 72 år gammel, men han er jo fremdeles i ganske flott form. La oss for eksempel tenke på hvordan dette bildet hadde sett ut hvis han hadde sett samme outfit og samme positur, bare at det hadde blitt tatt i dag, når han er 72 år gammel. Jeg tenker på slikt med glede. Det gjør meg munter og glad til sinns. Men ikke like munter og glad til sinns som når han covrer selveste Elvis Presley i denne vakre balladen:



Gå i fred, pris Herren og hør på Tom Jones. Dere kommer til å takke meg, for resten av deres liv.


2 kommentarer:

  1. "Motherless Child" er fin da.

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid likt "What's up, Pussycat?" selv, tittelmusikken til en av de derre "Pink Panther"-filmene. "Motherless Child" er nå litt oppskrytt, blir litt som "Use Somebody" ble for Kings of Leon.

    SvarSlett