mandag 29. oktober 2012

the xx, filmkategorisering og enda mer snø

Hei igjen!

Denne gangen er det bare Jenny som skriver. Sist gang jeg så Jo Inge hadde han og Stine, "kjent" fra bloggen The Magnets, sluppet ut sine indre freaker og satt i gang med å sortere alle DVD-ene på skolebiblioteket. Sårt trengt, for så vidt. En eller annen hadde puttet Coraline ved siden av Slap Her, She's French, liksom.

The Other Mother does not approve.

Nevnte Stine og jeg har også valgfag videoproduksjon sammen, hvor vi lager ting som er mindre fantastiske enn Coraline. Egentlig har vi et større prosjekt på gang, men snøfallet i natt gjorde ting litt mer komplisert (+ et komplisert konsept og mangel på hovedroller med utenlandsk aksent), så derfor tok vi inspirasjon i nevnte snøfall. Vi brukte derfor den siste timen med dagslys til å bakse rundt ute i snøen og filme alt vi syntes var vakkert å se på.
Med litt hjelp fra vår superengasjerte lærer Eivind fikk vi satt det sammen til en aldri så liten videosnutt, og så la vi på litt nydelig musikk fra the xx. De er virkelig helt fantastiske - jeg har enda ikke fått kjøpt det nye albumet, men jeg skal, jeg lover. Før det skal jeg ikke høre på noen av sangene, jeg har lyst til å bare vente til helheten av deilig musikk i cd-hylla mi, og da skal jeg sette på iPoden og legge meg ned med lukkede øyne og bare lytte. Og så skal jeg sannsynligvis høre på det mens jeg går tur og sitter på bussen og leser til franskeksamen og gjør alt det som blir bedre når man har et soundtrack på ørene.

Anyway, her er videoen. Enjoy!



Høydepunkter inneholder klein dansing, snowboardere og Stine som lager snøengel. Og skolens generelle skjønnhet, så klart.

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar